6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Örnekleri

İpek şal Armanda çeşitleri

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

gereçler :parıltılı ip,ufak dantel halkaları,1 numaralı tığ

Yapımı :

Üst tarafta görünen balıksırtı kesimi imal ediyorsanız.Talep ettiğiniz büyüklüğe göre belirleyebilirsiniz.

Sonradan uçtan biraz bağ için bırakıp 10 zincir çekip halkamıza sabitliyoruz.Ve yaprakları beş e eksiksiz olarak tamamladıktan daha sonra tekrar on dizi çekip düğümlüyoruz.böyle böyle devam ediyor.Üstte bakınca daha iyi farkedeceksiniz.

alıntıdır....

Papatya şal imal edilişi ve tasviri

MENFAATLENİLEN İP: NAKO BEBE

TIĞ:bir numara

önce merkez sarıkarı yapılıyor.Ben daha fazla önce harekete geçip orta taraflarını yapmışım .

Odak sarılarının yapılışı :

7-8 dizi çekip çemberimizi uyguluyoruz.ve içine 16 adet trabzan dolduruyoruz.1 şal 98 papatyadan oluşuyor.Demek ki doksansekiz tane bunun gibi sarı odak hazır etmelisiniz.Fotoğraflara tıkladığınızda resimler büyüyor.Rahatlıkla örneğe devam edebilirsiniz.

sarıları yapımını tamamladıktan daha sonra her trabzana 20 zincir çekerek beyaz zincirlerimizi oluşturmalıyız.

merkez yeşiller için:5 zincir çekip orta yapılır.ten zincir ile dört tane yuva meydana getirilir.

eklemeler fotoğraflarda görünüyor.

fazl olağan ve zevkli bir numune.

alıntıdır....

Yapılışını izah etmeye çalışayım ipliğim nako angora üç numara tığ

bir.sıra : başlangıcında bir dizi çekip içerisini 4 sefer doldurup badem yapıyorum sonra 6 dizi çektim tekrar 4 dolgu gerçekleştirip badem oluşturdum... 16 badem olacak şekilde en son bademi imal ettikten

2.sıra: sonradan ipi uzatarak(örümcek imal edilmesindeki gibi)1 uzun ilmik çektim onuda kitledim

çektiğim altı zincirin arasından sanki ilmik çekiyormuş gibi 6 uzun ilmik çıkardım boşta bıraktım yani zincirlerden altı ilmek çekip bıraktım

üç.sıra: uzatılan ilmekleri bademler orta bölümde kalacak biçimde(bademin sol kısımdaki genişletilen ilmeklerden üç sağ tarafa olan kısımdaki uzatılan ilmiklerden 3) 3 bi taraftan üç bi taraftan sık iğne gibi kapatıyorum(( uzatılan ilmekler üçgen gibi oluyor badem alt arada kalıyor) araya altı dizi çekiyorum

4.sıra: tekrar zincirlerin içinden 6 uzun ilmik çekiyorsunuz 6 ilmeği çektiğinizde alt tarafta bir daha gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içerisine badem yapıp zincirin öbür ucuna sabitleştiriyorsunuz sonra gene 6 uzun ilmek çekiyorsunuz bu sırada böyle

beş.sıra: genişletilen ilmekleri bademler ortada duracak şekilde 3 bi kısımdan üç bikısımdan sık iğne gibi kapıyorum araya altı dizi çekiyorum

sonrasında 4 ve 5 sıra sürekli yenileniyor

Çiçekli şal Modeli

Gereçler:

370 gram krem iplik

0 no tığ

Örülüşü:

Motifin izahı

bir. sıra:on dizi çekilip orta için yuvarlak gerçekleştirilir.

iki. sıra: Yuvarlağın içerisine on adet mil başılı dolgu gerçekleştirilir.

3. sıra: olguların üst tarafına ve arasına 33 adet dolgu yapılır.

4. sıra:4 dolgu gerçekleştirilir ve araya zincir çekilerek kenardaki dolguya batılır ve sekiz adet yaprak yapılır.

beş. sıra:Yaprakların üzerine dört dolgu beş zincir yapılır ve alt taraftaki zincirin ortasına batılır Gene 5 zincir çekilip 4 dolgu yapılır ve bu sıradada 8 yaprak ortaya çıkar.

altı. sıra:beş er adet dizi çekilerek yaprakların üzerine ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra tamamlanır.

7. sıra alttaki zincirin üstüne 3 dolgu 3 zincir 3 dolgu gerçekleştirilir 2 dizi (zincir) çekilir alttaki zincirin orta kısmına sokulup (batırılıp) dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Tekrar 2 zincir çekilip 3 dolgu üç dizi (zincir) 3 dolgu yapılır. Bu sıra böyle devam eder ve motif biter.

Bağlantı motifleri:

on zincir çekilip üstüne 8 tane dolgu gerçekleştirilir (yapılır) ve 1 direkten diğerine sahiden motifler birbirlerine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve art için yekunen 30 motif yapılır. Yaka uzun dolgularla toplanır. Etek kısımlarına püskül gerçekleştirilir (yapılır).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder