6 Mayıs 2012 Pazar

İpek şal Modelleri

İpek şal Armine

 SATIN ALMAK İÇİN TIKLAYIN

 

ipek şal

gecelik
yarım kapalı mayo
tam kapalı mayo
pantolon etek

gereçler :parıltılı iplik,ufak oya çemberleri,bir numaralı tığ

Yapımı :

Üstte gözüken balıksırtı bölümü yapıyorsunuz.İstediğiniz büyüklüğe nazaran belirleyebilirsiniz.

Sonradan tepesinden az birşey bağ için ayırıp on zincir çekip halkamıza sabitliyoruz.Ve yaprakları beş e eksiksiz olarak tamamladıktan daha sonra yine 10 zincir çekip bağlıyoruz.böyle böyle devam ediyor.Üstte bakınca daha güzel farkedeceksiniz.

alıntıdır....

Papatya şal yapılışı ve tasviri

KULLANILAN İP: NAKO BEBE

TIĞ:bir no

önce orta sarıkarı yapılıyor.Ben daha çok önce başlayıp orta taraflarını yapmışım .

Orta sarılarının :

yedi sekiz zincir çekip çemberimizi uyguluyoruz.ve içerisine onaltı tane trabzan dolduruyoruz.bir şal doksansekiz papatyadan oluşuyor.Böylece 98 tane buna benzer sarı orta hazırlamalısınız.Resimlere kliklediğinizde resimler genişliyor.Gönül rahatlığıyla örneğe devam edebilirsiniz.

sarıları yaptıktan sonra her trabzana 20 zincir çekerek beyaz zincirlerimizi meydana getirmeliyiz.

odak yeşiller için:5 zincir çekip odak yapılır.10 zincir ile 4 tane yuva oluşturulur.

eklemeler fotoğraflarda görünüyor.

çok basit ve hazlı bir numune.

alıntıdır....

İmal edilişini söylemeye çalışayım ipliğim nako angora üç no tığ

1.sıra : girişte 1 dizi çekip içini 4 kez doldurup badem yapıyorum daha sonra 6 dizi çektim gene dört dolgu gerçekleştirip badem yaptım... 16 badem olacak tarzda en son bademi yaptıktan

2.sıra: daha sonra ipliği uzatarak(örümcek imal edilmesindeki gibi)bir uzun ilmik çektim onu kitledim

çektiğim altı dizinin içinden sanki ilmek çeker gibi altı uzun ilmek çıkardım boşta bıraktım yani zincirlerden 6 ilmek çekip bıraktım

üç.sıra: genişletilen ilmekleri bademler orta kısımda kalacak biçimde(bademin sol kısımdaki uzatılan ilmiklerden 3 sağ kısımdaki uzatılan ilmeklerden üç) 3 bi taraftan 3 bi taraftan sık iğne gibi kapatıyorum(( genişletilen ilmikler 3gen gibi oluyor badem alt arada kalıyor) araya 6 zincir çekiyorum

4.sıra: tekrar zincirlerin arasından altı uzun ilmek çekiyorsunuz 6 ilmeği çektiğinizde alt tarafta yeniden gene batıp ilmeği kısa çekip oraya sabitliyor zincir çekiyorsunuz zincirin içine badem ifa edip zincirin öbür ucuna sabitliyorsunuz sonra gene 6 uzun ilmik çekiyorsunuz bu sırada böyle

5.sıra: genişletilen ilmekleri bademler ortada kalacak tarzda üç bi taraftan 3 bitaraftan sık broş gibi kapıyorum araya altı dizi çekiyorum

sonrasında 4 ve beş sıra devamlı tekrarlanıyor

Çiçekli Şal Modeli

Gereçler:

370 gram krem ip

sıfır no tığ

Örülüşü:

Motifin izahı

1. sıra:on zincir çekilip orta için çember gerçekleştirilir.

2. sıra: Yuvarlağın içine 10 tane mil başılı dolgu yapılır.

3. sıra: olguların üst tarafına ve arasına otuzüç adet dolgu yapılır.

dört. sıra:dört dolgu gerçekleştirilir ve araya zincir çekilerek kıyıdaki dolguya batılır ve sekiz adet yaprak gerçekleştirilir.

5. sıra:Yaprakların üstüne dört dolgu 5 zincir yapılır ve alttaki zincirin orta kısmına batılır Gene beş zincir çekilip dört dolgu gerçekleştirilir ve bu esnadada sekiz yaprak oluşur.

altı. sıra:beş er adet zincir çekilerek yaprakların yüzüne ve zincirlerin arasına batılarak sıra sıra bitirilir.

yedi. sıra alttaki zincirin yüzüne 3 dolgu 3 zincir 3 dolgu gerçekleştirilir 2 dizi (zincir) çekilir alt taraftaki zincirin orta kısmına sokulup (batırılıp) dolgu yapılır. Tekrar 2 zincir çekilip 3 dolgu 3 zincir 3 dolgu gerçekleştirilir (yapılır). Bu sıra buna benzer devam eder ve motif biter.

Bağlantı motifleri:

on zincir çekilip yüzüne sekiz adet dolgu gerçekleştirilir (yapılır) ve 1 direkten ötekine sahiden motifler birbirlerine düğümlenir (bağlanır).

Ön ve arka için yekunen otuz motif yapılır. Boyun uzun dolgularla toplanır. Etek kısımlarına püskül yapılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder